19 grudnia 2022 roku Gmina Brzeg ogłosiła przetarg na rewaloryzację budynku Urzędu Miasta, z podziałem na 3 części. Już w środę (11.01.) dowiemy się, czy znajdą się chętni do realizacji tej wyczekiwanej inwestycji.
Zadanie zakłada remont zabytkowej elewacji, wymianę instalacji elektrycznej oraz wykonanie zabezpieczeń przeciwpożarowych. Na jego realizację pozyskano prawie 3 mln złotych z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Nie jest jednak pewne, czy uda się je wykonać.
Według wstępnych kosztorysów wartość inwestycji może wynieść ok. 5 mln złotych. Podczas grudniowej Sesji Rady Miejskiej, część radnych nie wyraziła zgody na zabezpieczenie takiej kwoty, przez co rewaloryzacja budynku władz miejskich stoi pod znakiem zapytania.
11 stycznia 2023 roku, czyli po rozstrzygnięciu przetargu, okaże się, czy poszczególne części inwestycji zostaną zrealizowane oraz, czy budżet będzie wystarczający.
Warto zaznaczyć, że gmach Urzędu Miasta to jeden z najważniejszych i najczęściej odwiedzanych budynków w Brzegu, więc powinien być reprezentacyjną wizytówką miasta, a nie straszyć swoją elewacją przez kolejne lata.