Podczas kwietniowego spotkania dyrektorów instytucji kultury oraz pamięci prowadzonych i współprowadzony przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zaprezentowany został nowy logotyp Muzeum Piastów Śląskich w Brzegu. Wcześniejszy, który nawiązywał do herbu księstwa legnicko-brzeskiego i jest uwieczniony na bramie zamkowej, był już przestarzały i nie spełniał wymogów współczesności.

Nowy logotyp nawiązuje do piętnastowiecznego halerza księcia brzeskiego Ludwika II. Na monecie przedstawiony został wizerunek śląskiego orła, z którym silnie identyfikowali się panujący na zamku w Brzegu piastowscy władcy. On też znajdował się w herbach ich księstw. Czerpiący ze średniowiecznej tradycji nowy logotyp jest znakiem prostym, a przez to atrakcyjnym.
Herb samodzielnego księstwa brzeskiego był jednopolowy i przedstawiał czarnego orła w prawo na złotym tle ze srebrną przepaską biegnącą przez skrzydła. Był przez to zbliżony swoim wyglądem do innych herbów księstw dolnośląskich.
Redakcja
Na zdjęciu tytułowym: piętnastowieczny halerz księcia brzeskiego Ludwika II (po lewej) i nawiązujący do niego nowy logotyp Muzeum Piastów Śląskich (po prawej).
