Kilka dni temu do funkcjonariuszy z Komendy Powiatowej Policji w Brzegu zgłosił się 54-letni mieszkaniec powiatu brzeskiego. Okazało się, że odebrał on telefon od mężczyzny, który podawał się za pracownika banku. Oszust twierdził, że ktoś uzyskał dostęp do bankowości elektronicznej poszkodowanego. Powiedział również, że jego pieniądze są zagrożone, a w systemie bankowym widnieją próby przelewów na inne rachunki.
Początkowo mężczyzna myślał, że to próba oszustwa. W trakcie rozmowy rzekomy pracownik banku przekonał go jednak i poinstruował co zrobić, aby uchronić oszczędności. Po dłuższej rozmowie „pracownik banku” przekazał sprawę swojej koleżance z biura, która zajmuje się zabezpieczaniem środków. Kobieta poinformowała poszkodowanego o odpowiedzialności karnej za złamanie tajemnicy bankowej do momentu zakończenia sprawy. Postępując zgodnie ze wskazówkami, 54-latek dokonał łącznie trzech przelewów z dwóch swoich kont bankowych. Kiedy chciał wykonać kolejny przelew, a pozostałe środki zostały zablokowane, zadzwonił na infolinię swojego banku. Wówczas został poinformowany, że prawdopodobnie został oszukany. Mężczyzna łącznie stracił ponad 90 000 złotych.
Przypominamy! Bądźmy czujni, sprawdzajmy i nie ufajmy osobom, które kontaktują się telefonicznie lub przez internet. Nie ulegajmy presji czasu i manipulacji. Nie ufajmy osobom, które do nas dzwonią i podają się za pracowników banku. Kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania. Gdy dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i przekonuje, że nasze oszczędności są zagrożone, najlepszym sposobem jest rozłączenie się i samodzielne wybranie numeru do swojej placówki. Korzystajmy z numerów podanych na oficjalnych stronach banku. Nie dajmy się oszukać.
KPP w Brzegu
