Modernizacja dawnych warsztatów, adaptacja starych pomieszczeń, nowoczesny sprzęt do nauki praktycznej i pełna baza szkoleniowa – tak wyglądają zagospodarowane budynki Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Grodkowie. Półtora roku temu Powiat Brzeski pozyskał 12 milionów złotych z Krajowego Planu Odbudowy na utworzenie nowoczesnej bazy logistycznej. W poniedziałek 28 kwietnia sfinalizowaliśmy pierwszy etap tej inwestycji.
W ramach tego programu zmodernizowaliśmy obiekty dawnych warsztatów szkolnych, doposażyliśmy placówkę w nowe urządzenia oraz maszyny. Baza szkoleniowa pozwoli na organizowanie zajęć praktycznych z zakresu kształcenia zawodowego w warunkach przypominających realne środowisko pracy.
Branżowe Centrum Umiejętności staje się miejscem wymiany wiedzy i doświadczeń pomiędzy uczelniami, biznesem oraz szkołami.
Drugim etapem tego dwunastomilionowego zadania będzie szkolenie młodzieży oraz dorosłych w branży logistycznej.
W uroczystym otwarciu BCU władze Powiatu Brzeskiego reprezentowali m.in. starosta Jacek Monkiewicz oraz członkowie Zarządu: Tomasz Trzaska, Jerzy Wójcik i Marek Błoch, a w imieniu Marszałka Województwa Opolskiego radny Tomasz Zeman.
Starostwo Powiatowe w Brzegu
Przeczytaj też: BCM wprowadza zabiegi z użyciem robota chirurgicznego Versius – to przełom w leczeniu pacjentów
