Ósemka po raz kolejny w Londynie

Nie od dziś wiadomo, że podróże kształcą, zwłaszcza takie, podczas których jesteśmy zmuszeni używać języka obcego. Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 8 w Brzegu od lat zajmują wysokie lokaty w konkursach językowych, a rezultaty osiągane przez nich w czasie egzaminu ósmoklasisty napawają nas dumą. Jednak sami przyznają, że mimo wszystko przełamanie lęku przed mówieniem w języku obcym jest trudne.

By wydobyć z uczniów głos, nauczyciele języka angielskiego wraz z firmą Atas zorganizowali w dniach 20-26 listopada warsztaty językowe w Londynie. Uczniowie klas 8a, 7a, 7b, 7c oraz trzy uczennice klas szóstych w drugiej połowie listopada doskonalili swoje umiejętności w czasie sześciodniowego wyjazdu do stolicy Anglii.

W programie znalazło się nie tylko zwiedzanie Londynu połączone z wykonywaniem różnych zadań mających na celu zapoznanie uczniów z historią i kulturą Wielkiej Brytanii, ale przede wszystkim zakwaterowanie uczniów w domach rodzin angielskich. Każdy z naszych uczniów trafił do rodziny goszczącej, z którą porozumiewał się wyłącznie po angielsku. Dzięki temu doświadczeniu młodzież odkryła, że strach ma jedynie wielkie oczy, bo słowa same płyną, przeradzając się w rozmowy o sobie, swoim życiu, podobieństwach i różnicach między oboma krajami.

Brytyjska pogoda była dla nas wyjątkowo łaskawa, dzięki czemu mogliśmy podziwiać Londyn z każdej możliwej perspektywy: poruszaliśmy się autokarem, pociągami, metrem, nie zabrakło też przejażdżki słynnym double deckerem oraz kilometrów przemierzonych na własnych nogach. W ciągu sześciu dni powstało kilka tysięcy zdjęć dokumentujących nasze wizyty w British Museum, Muzeum Figur Woskowych Madamme Tussauds, Tower of London, Muzeum Historii Naturalnej czy ukazujących przepiękny i ogromny Londyn z lotu ptaka, czyli z kapsuł słynnego London Eye.

Wszystkich bez wyjątku zachwyciła architektura Londynu pełna majestatycznych pałaców, zdobionych kamienic przeplatanych szklanymi drapaczami chmur. Zaskoczyła nas wielkość i rozmach stołecznych parków, które mieniły się kolorami jesieni, zachęcając do spacerów. Tym bardziej że w St. James Park mieliśmy okazję obserwować hasające wiewiórki, grzejące się w słońcu pelikany, latające od drzewa do drzewa papugi i kilkadziesiąt gatunków ptactwa wodnego, wśród których nie dostrzegliśmy jednak ani jednego przedstawiciela mandarynek – kaczek, które upodobały sobie staw w Parku Wolności. To była prawdziwa niespodzianka!

Londyn jest niezwykłą metropolią pełną kontrastów, zaskakujących miejsc i widoków zapierających dech, miejscem, w którym mieszkają przedstawiciele różnych kultur, gdzie bogactwo i przepych przeplatają się ze skromnością, a czasem brzydotą. Mogliśmy to doskonałe zaobserwować, płynąć łodzią z centrum miasta do Greenwich, dzielnicy, od której rozpoczęliśmy poznawanie Londynu i która była ostatnim punktem programu. To spokojne miejsce z małymi sklepikami, targiem, bliskością Tamizy, swoją zielenią i niezwykłym klimatem na długo zostanie w naszej pamięci. Podobnie jak cała wyprawa, która nie tylko rozwiązała uczniowskie języki, stanowiła sprawdzian samodzielności, zintegrowała uczniów, ale przede wszystkim zmotywowała do dalszej nauki, rozbudziła zainteresowanie kulturą brytyjską i pozwoliła doświadczyć tego, o czym na co dzień mówią nauczyciele.

Kiedy w sobotę 25 listopada wysiadaliśmy z autokaru w Brzegu, każdy z nas miał już mocne postanowienie powrotu do Londynu, by odkryć więcej, więcej doświadczyć i więcej zrozumieć.

Katarzyna Wysocka
Barbara Iwasieczko
Alicja Dorociak-Bryk
Weronika Tworowska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *