Ósemka po raz kolejny w Londynie

Nie od dziś wiadomo, że podróże kształcą, zwłaszcza takie, podczas których jesteśmy zmuszeni używać języka obcego. Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej nr 8 w Brzegu od lat zajmują wysokie lokaty w konkursach językowych, a rezultaty osiągane przez nich w czasie egzaminu ósmoklasisty napawają nas dumą. Jednak sami przyznają, że mimo wszystko przełamanie lęku przed mówieniem w języku obcym jest trudne.

By wydobyć z uczniów głos, nauczyciele języka angielskiego wraz z firmą Atas zorganizowali w dniach 20-26 listopada warsztaty językowe w Londynie. Uczniowie klas 8a, 7a, 7b, 7c oraz trzy uczennice klas szóstych w drugiej połowie listopada doskonalili swoje umiejętności w czasie sześciodniowego wyjazdu do stolicy Anglii.

W programie znalazło się nie tylko zwiedzanie Londynu połączone z wykonywaniem różnych zadań mających na celu zapoznanie uczniów z historią i kulturą Wielkiej Brytanii, ale przede wszystkim zakwaterowanie uczniów w domach rodzin angielskich. Każdy z naszych uczniów trafił do rodziny goszczącej, z którą porozumiewał się wyłącznie po angielsku. Dzięki temu doświadczeniu młodzież odkryła, że strach ma jedynie wielkie oczy, bo słowa same płyną, przeradzając się w rozmowy o sobie, swoim życiu, podobieństwach i różnicach między oboma krajami.

Brytyjska pogoda była dla nas wyjątkowo łaskawa, dzięki czemu mogliśmy podziwiać Londyn z każdej możliwej perspektywy: poruszaliśmy się autokarem, pociągami, metrem, nie zabrakło też przejażdżki słynnym double deckerem oraz kilometrów przemierzonych na własnych nogach. W ciągu sześciu dni powstało kilka tysięcy zdjęć dokumentujących nasze wizyty w British Museum, Muzeum Figur Woskowych Madamme Tussauds, Tower of London, Muzeum Historii Naturalnej czy ukazujących przepiękny i ogromny Londyn z lotu ptaka, czyli z kapsuł słynnego London Eye.

Wszystkich bez wyjątku zachwyciła architektura Londynu pełna majestatycznych pałaców, zdobionych kamienic przeplatanych szklanymi drapaczami chmur. Zaskoczyła nas wielkość i rozmach stołecznych parków, które mieniły się kolorami jesieni, zachęcając do spacerów. Tym bardziej że w St. James Park mieliśmy okazję obserwować hasające wiewiórki, grzejące się w słońcu pelikany, latające od drzewa do drzewa papugi i kilkadziesiąt gatunków ptactwa wodnego, wśród których nie dostrzegliśmy jednak ani jednego przedstawiciela mandarynek – kaczek, które upodobały sobie staw w Parku Wolności. To była prawdziwa niespodzianka!

Londyn jest niezwykłą metropolią pełną kontrastów, zaskakujących miejsc i widoków zapierających dech, miejscem, w którym mieszkają przedstawiciele różnych kultur, gdzie bogactwo i przepych przeplatają się ze skromnością, a czasem brzydotą. Mogliśmy to doskonałe zaobserwować, płynąć łodzią z centrum miasta do Greenwich, dzielnicy, od której rozpoczęliśmy poznawanie Londynu i która była ostatnim punktem programu. To spokojne miejsce z małymi sklepikami, targiem, bliskością Tamizy, swoją zielenią i niezwykłym klimatem na długo zostanie w naszej pamięci. Podobnie jak cała wyprawa, która nie tylko rozwiązała uczniowskie języki, stanowiła sprawdzian samodzielności, zintegrowała uczniów, ale przede wszystkim zmotywowała do dalszej nauki, rozbudziła zainteresowanie kulturą brytyjską i pozwoliła doświadczyć tego, o czym na co dzień mówią nauczyciele.

Kiedy w sobotę 25 listopada wysiadaliśmy z autokaru w Brzegu, każdy z nas miał już mocne postanowienie powrotu do Londynu, by odkryć więcej, więcej doświadczyć i więcej zrozumieć.

Katarzyna Wysocka
Barbara Iwasieczko
Alicja Dorociak-Bryk
Weronika Tworowska

3 838 thoughts on “Ósemka po raz kolejny w Londynie

  1. Hello very nice blog!! Guy .. Beautiful .. Amazing .. I will bookmark your site and take the feeds alsoKI am glad to search out numerous helpful information here in the post, we need develop more strategies on this regard, thank you for sharing. . . . . .

  2. It’s the best time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you few interesting things or tips. Perhaps you can write next articles referring to this article. I want to read more things about it!